Garantie & service
Kok Wooncenter is een CBW-erkende Woonwinkel, wat garant staat voor optimale service en kwaliteit en je extra vertrouwen en zekerheid biedt.
Er kan altijd iets fout gaat. In het gebruik kan een een product beschadigd raken en ook wij maken fouten. Heeft u een service vraag? Neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op zodat we samen met je het probleem zo snel mogelijk kunnen verhelpen. Ook (lang) na uw aankoop zijn we u graag van dienst.
CBW GARANTIE
Kopen bij een CBW-erkende winkel, biedt naast vele voordelen ook zekerheid. De drie belangrijkste garanties van CBW zijn:
- 2 jaar volledige productgarantie
- Veilig en zonder risico aanbetalen
- Onpartijdige klachtafhandeling
Daarbij geeft Kok Wooncenter altijd:
- 1 jaar garantie op wielen en vloerdoppen
- 2 jaar garantie op de accu/oplader
Slijtage en beschadigingen welke door eigen gebruik zijn ontstaan, vallen niet onder deze garantie.
ZEKERHEID
CBW-erkende winkels bieden meer zekerheid dan andere woonwinkels. Op het gebied van veilig aanbetalen bijvoorbeeld. Gaat een CBW-erkende winkel failliet, dan ben je je aanbetaling (max. 25%) niet kwijt.
Lees hier alles over de CBW erkend voorwaarden en garantie vanaf 1-11-2022*.
(CBW erkend voorwaarden en garantie van 1-1-2020 tot 1-11-2022.)
Naast de garantie die Kok Wooncenter je biedt kan het zijn dat een fabrikant afwijkende garanties aanbiedt op (delen van) het product. Iedere fabrikant heeft hiervoor eigen garantievoorwaarden. Je kan contact opnemen met onze klantenservice om na te vragen welke garantievoorwaarden de fabrikant van jouw product aanbiedt.
EXTRA KOK WOONCENTER GARANTIE
Kok Wooncenter verlengt de CBW garantie standaard en gratis naar 5 jaar garantie op de meubelconstructie.
Dit betekent 100% extra garantie op:
- Ombouw, gelaste en gelijmde verbindingen van stoelen, fauteuils en banken
- Ondervering van stoelen en banken
- Framebreuk van boxsprings en veerbreuk van matrassen
Slijtage en beschadigingen welke door eigen gebruik zijn ontstaan, vallen niet onder deze garantie.
Tip: Om jarenlang verzekerd te zijn van veel plezier van je meubelen is het belangrijk dat u de onderhoudstips goed volgt. Het niet goed onderhouden van uw meubelen kan leiden tot klachten die niet onder de garantie vallen.
* Uitgezonderd afwijkende garanties op producten uit magazijnleegverkoop, showroommodellen, etc. Garantievoorwaarden worden op deze producten duidelijk vermeld.
SERVICE PLAN PLUS
7 jaar zorgeloos plezier van je meubels. Voor een aantrekkelijke meerprijs krijgt je professionele hulp bij calamiteiten/ongelukken, zoals: losse veren, overmatig inzakken van kussens, losgeraakte stiknaden, knopen of verbindingen, opspannen bij overmatig rimpelen of plooien van bekledingsstof, etc.
> Lees hier meer over het Service Plan Plus
SERVICE PLAN PLUS SERVICE AFGESLOTEN?
Neem voor een snelle service- of klachtenafhandeling rechtstreeks contact op met de service desk van POS meubelservice via 0800-0606 of online via het service- contactformulier
Tip: houd het Kok Wooncenter ordernummer of SPP certificaat bij de hand.
VEEL GESTELDE VRAGEN
Voor advies omtrent product specifieke eigenschappen ga dan naar de pagina veel gestelde vragen. Veel gestelde vragen
HUISREGELS CBW & KOK WOONCENTER GARANTIE
- Showroom- en sale modellen, woonaccessoires, bed- en badtextiel zijn uitgesloten van de CBW garantie, dit staat vermeld op het orderformulier.
- De aankoopdatum in de winkel of bezorgdatum aan huis* is de startdatum van de garantietermijn.
- Beschadigingen of onvolkomenheden dienen binnen 8 dagen na aankoop of bezorging te worden gemeld.
- Schade ontstaan door eigen transport of montage valt niet onder de garantie.
Kok Wooncenter heeft altijd het recht een mankement te herstellen en het meubel eventueel op te halen voor reparatie;
UITZONDERINGEN OP CBW & KOK WOONCENTER GARANTIE
Product gebonden eigenschappen zijn uitgesloten van de CBW en Kok Wooncenter garantie, zoals:
- Plooivorming in de bekleding.
- Krimpnaden en kleine scheurtjes bij hout.
- Kleurverschil met leer-, stof- en houtkleurstalen in de winkel.
- Invloed van licht en warmte op leder en stof.
- Werking van hout onder invloed van licht, warmte en vocht.
- Schade die ontstaat aan de vloer tijdens het gebruik van meubelen door pootjes, doppen en wielen.
- Gebruiksslijtage van doppen en wielen.
Reparaties welke buiten de gestelde CBW en extra Kok Wooncenter garantie vallen, worden tegen kostprijs gerepareerd. Tevens berekenen wij voorrijkosten voor een mogelijk servicebezoek. Reparaties in het buitenland vallen hier niet onder.
(* tenzij langer dan 3 maanden in opslag door uitloop bouw of wens van klant om langer in opslag te houden. Dan geldt 3 maanden na binnenkomst magazijn als startdatum van de garantietermijn)
SERVICE MELDEN
Als er aanleiding is om ondanks onze voorzorgen de servicedienst in te schakelen, dan mail of bel je onze servicelijn. Voor reparaties of vervangingen die niet binnen de garantietermijn vallen, staat de servicedienst van Kok Wooncenter ook voor je klaar. Uiteraard verschillen de reparatiekosten per opdracht. Onze medewerkers van de servicedienst kunnen hierover al je vragen beantwoorden.
Om je service in behandeling te kunnen nemen hebben wij de juiste gegevens nodig zoals het order- of factuurnummer en het product waar het omgaat.
SERVICE KOK WOONCENTER 033 - 489 29 85
Telefonisch bereikbaar op dinsdag, woensdag en donderdag van 9.00-14.00 uur.
E-mail: service@kokwooncenter.nl