Veel gestelde vragen over verzenden of bezorgen van uw webshop bestelling
Als we verzenden of bezorgen werken we samen met verschillende partners. Afhankelijk van het volume van het product kiezen wij voor de meest geschikte afleverpartner.
Zit uw antwoord er niet bij, neem dan gerust contact met ons op.
We gebruiken drie bezorgservices om je bestelling te bezorgen.
1. Verzending per post
Kleine pakketjes en verzendstukken die in een normale brievenbus passen worden verstuurd met PostNL. Het gewicht mag niet meer bedragen dan 2 kg.
Afhankelijk van voorraad en bestelmoment trachten wij deze de zelfde dag nog aan te bieden aan Post.NL
Wij vragen voor deze verzendmethode een afleverbijdrage van € 1,95
2. Pakketbezorging
Met deze service worden kleine artikelen bezorgd die maximaal 10 kg wegen en niet groter zijn dan 100 x 50 x 50 cm. Een pakketbezorging kan uit meerdere kleine producten bestaan die samen niet meer dan 10 kg wegen.
Sommige van onze producten zijn niet geschikt voor pakketbezorging, bijvoorbeeld producten die spiegels of glas bevatten. Deze gaan automatisch over naar bezorging per vrachtwagen, zodat we er beter op kunnen letten.
PostNL doet de eerste bezorgpoging op de dag die je overeengekomen bent met Kok Wooncenter toen je de bestelling hebt geplaatst. Als je niet thuis bent, laat PostNL een kaartje achter om je te laten weten dat de volgende bezorging plaatsvindt op een voor jou geschikt moment, óf dat PostNL het de volgende dag opnieuw probeert, óf dat je de goederen kan ophalen bij het dichtstbijzijnde ophaalpunt.
Wij vragen voor deze verzendmethode een afleverbijdrage
Voor aankopen met een waarde tot € 30,- bedraagt de bijdrage € 6,95
Voor aankopen met een waarde tussen de € 30,- en de € 50,- bedraagt de bijdrage € 3,95
Aankopen boven de € 50,- en geschikt voor pakketbezorging worden kostenloos verstuurd
Let op: pakketten die kleiner zijn dan 176 x 78 x 58 cm en niet meer wegen dan 30 kg kunnen worden verzonden als een groot pakket. Wij vragen voor de grote pakketten de volgende afleverbijdrage:
Voor aankopen met een waarde tot € 70,- bedraagt de bijdrage € 13,25
Voor aankopen met een waarde tussen de € 70,- en de € 140,- bedraagt de bijdrage € 6,95
Aankopen boven de € 140,- en geschikt voor grote pakketbezorging worden kostenloos verstuurd
3. Bezorging per vrachtwagen
Kok Wooncenter biedt de mogelijkheid om alle bestellingen die we classificeren als ‘grote’ leveringen, en alle producten die we niet geschikt achten voor pakketbezorging thuis te laten bezorgen.
Bij levering aan een flat of appartementcomplex waar GEEN lift aanwezig is, of waar het meubel niet in de lift past, wordt tot de 3e verdieping afgeleverd.
Ook hier geldt dat de maximaal 3e verdieping goed toegankelijk moet zijn voor de doorgang van de meubelen. Hier bent u zelf verantwoordelijk voor.
Wij kunnen geen externe liften of extra materiaal inzetten om de meubelen op bestemming te krijgen.
Deze afleverservice kunnen wij alleen aanbieden in Nederland (exclusief de Waddeneilanden). Er worden geen meubelen retour genomen.
Levering tot op plaats van gebruik mits goed bereikbaar*. De producten worden uitgepakt. De verpakking wordt mee retour genomen. Kleine montage tot maximaal 15 minuten zijn inbegrepen bij deze bezorging. Daarna geld een toeslag.
De afleverbijdrage voor deze bezorging per vrachtwagen is € 95,00
Al onze verkopen in de winkel worden direct verwerkt en op het moment dat ze aangeslagen worden op de kassa op internet bijgewerkt. Desondanks kan het zijn dat de online voorraad niet klopt.
Drukte aan de kassa
Als iemand artikelen in onze winkel in de hand heeft om af te rekenen dan kunnen wij niet deze artikelen in de winkel alsnog afnemen wanneer deze net als internetbestelling binnen komt. Helaas is hier geen oplossing voor te bedenken die beide klanten helpt.
Invoer fouten bij onze administratie
Wij verwerken jaarlijks meer dan 3000 artikelen in onze winkel, op onze website en werken met meerdere collega's. Hoewel er strikte regels worden gevolgd kan het onverhoopt gebeuren dat er toch een typfoutje onstaat waardoor een product alsnog niet in het magazijn blijkt te liggen. Waar mensen werken worden fouten gemaakt.
Door diefstal
Helaas verdwijnt jaarlijks 2% tot 3% van onze artikelen onbetaald in vreemde tassen. Ondanks camerabeveiliging en het labelen van alle artikelen kunnen wij dit niet voorkomen.
Leveringsfouten door leveranciers
Ook bij leveranciers wil er wel eens iets mis gaan en er wordt minder geleverd dan ingekocht door Kok Wooncenter
We streven ernaar je bestelling zo snel mogelijk te bezorgen, afhankelijk van de voorraad en jouw bezorgadres lukt dit meestal binnen 5 werkdagen. Op maat gemaakte producten hebben een langere levertijd, omdat deze speciaal voor jou worden gemaakt. Doorgaans worden deze binnen 30 dagen bezorgd nadat je de bestelling hebt geplaatst.
We bezorgen t/m de 3e verdieping. Woon je hoger en is er geen lift, houd er dan rekening mee dat je voor de volgende verdiepingen het vervoer zelf regelt.
Daarnaast zijn er een paar dingen die we willen weten over je adres om een vlotte bezorging van je bestelling te kunnen garanderen. Deze korte handleiding wordt vooraf gestuurd. Je hoeft je overigens geen zorgen te maken. We vinden altijd wel een manier om je bestelling te bezorgen, maar om de bezorging meteen goed te laten verlopen, is het beter ons tijdig te informeren over mogelijke leverbeperkingen in jouw buurt. Neem contact met ons op als je twijfelt. We adviseren je graag.
Sommige van onze meubels zijn groter dan je misschien verwacht, bijvoorbeeld zitbanken. Voordat we je bestelling verzenden, willen we daarom dat je de afmetingen controleert van de producten die je koopt, en dat je nagaat of er voldoende ruimte is om ze op de juiste manier te kunnen bezorgen. Kijk ook of het product in je kamer past als het eenmaal in elkaar is gezet.
Op maat/naar wens gemaakte goederen kunnen niet meer geannuleerd worden nadat je van ons een bevestiging van je bestelling hebt ontvangen.
Wordt je bestelling per pakketpost bezorgd, dan ontvang je één werkdag voor de bezorging een e-mail met daarin de 3S-code van je bestelling. Je kunt met deze code de bezorgtijd van je pakketbestelling opvragen via Track & Trace bij PostNL.
PostNL doet de eerste bezorgpoging. Als je niet thuis bent, laat PostNL een kaartje achter om je te laten weten dat de bezorging plaatsvindt op een voor jou geschikt moment, óf dat PostNL het de volgende (werk)dag opnieuw probeert, óf dat je de goederen kan ophalen bij het dichtstbijzijnde ophaalpunt.
Bezorging via Kok Wooncenter Basic transportservice: als je de levering niet in ontvangst kan nemen, zorg er dan voor dat er iemand aanwezig is die dat namens jou kan doen. Dit moet een volwassene zijn die de levering in ontvangst kan nemen en de bezorgers zo nodig instructies kan geven. Deze persoon moet het leveringsdocument ondertekenen om te bevestigen dat de bestelling is afgeleverd.
Laat van tevoren weten of er toegangsproblemen zijn, bijvoorbeeld smalle deuren of moeilijke trappen, of levering op een verdieping, zodat we al het mogelijke kunnen doen om de bestelling te bezorgen in de door jou gekozen kamer.
Informeer ons zo vroeg mogelijk als je weet dat je niet thuis bent en de levering niet in ontvangst kan nemen. Als we de bestelling niet kunnen bezorgen, omdat je niet thuis bent of omdat de toegang lastig is, brengen we mogelijk kosten in rekening voor het opslaan en opnieuw leveren van de bestelling. Je kan de extra kosten accepteren of ervoor kiezen de bestelling te annuleren. In het laatste geval krijg je het aankoopbedrag van de gekochte producten terug, maar niet de oorspronkelijke bezorgkosten.
Op maat/naar wens gemaakte producten kunnen we niet annuleren, zoals vermeld in onze voorwaarden. Het is daarom heel belangrijk dat je controleert of de producten in je huis en in de door jou gekozen kamer passen, omdat we het aankoopbedrag niet kunnen teruggeven als de producten niet blijken te passen.
Klanten kunnen zelf producten kiezen, kopen en ophalen. Maar er zijn natuurlijk ook klanten die graag wat meer hulp en ondersteuning willen of ervoor kiezen om hun producten door ons te laten verzamelen en thuis te bezorgen. Voor deze extra service vragen we een vergoeding.