De bezorging
Wanneer de bestelling uitlevergereed is, dan nemen wij contact met je op voor het afspreken van een leverdatum. Wij houden hierbij rekening met je wensen zoals deze zijn besproken tijdens de aankoop en op je aankooporder zijn vermeld.BEZORGSERVICE
Kok Wooncenter heeft een eigen vakkundige bezorgdienst, een eigen servicedienst en werkt samen met geselecteerde gerenommeerde montage- en bezorgdiensten, omdat we kwaliteit gewoon belangrijk vinden en dat kan alleen als we tot het laatste moment betrokken zijn bij onze klanten. Hierdoor ben je ervan verzekerd dat alles snel, netjes en vakkundig worden afgeleverd. Wij bezorgen desgewenst alle meubels tot in de woonkamer bij je thuis, uitgepakt en geplaatst.
ADRES
Je adresgegevens worden tijdens de aankoop in de orderbevestiging vastgelegd. Wanneer deze niet juist zijn genoteerd, of je verhuisd vóór de levering, dan verzoeken wij je om dat tijdig aan ons door te geven.
BETALEN BIJ AFLEVERING
Dat kan met de betaallink. Een betaallink is een dynamisch opgestelde link (URL) waarin een betaalverzoek zit verwerkt. Wij sturen deze mee met de factuur via email en is afgedrukt als QR-code op onze facturen. Wanneer je deze via de camera van de mobiele telefoon activeert wordt je doorgelinkt naar onze persoonlijke en beveiligde betaalpagina waar je de betaling veilig kan verrichten.
DE AFLEVERDAG
Je wordt door ons geïnformeerd als je bestelling compleet in ons magazijn is aangekomen, zodat er een leverdatum met je kan worden afgesproken en je alle tijd hebt om de laatste voorbereidingen te treffen. Wij vragen je om op de afleverdag zelf aanwezig te zijn, of te zorgen dat iemand anders op het afleveradres aanwezig is om de deur voor onze bezorgers open te doen, omdat wij vooraf niet kunnen vaststellen op welk tijdstip de levering bij je zal kunnen plaatsvinden.
VERZETTEN AFSPRAAK
Mocht je de afspraak willen wijzigen of annuleren dan dient u dit minimaal 48 uur voor de afspraak te doen. Afspraken die op maandag zijn gepland, dienen uiterlijk de vrijdagochtend ervoor geannuleerd te zijn. Het betekent voor ons namelijk tijdverlies en omzetderving. Bovendien is het erg vervelend dat er op dat moment niet aan iemand anders kan worden uitgeleverd. Wij zullen indien wij niet tijdig in de gelegenheid zijn om onze medewerkers opnieuw in te plannen een vergoeding van 95,- in rekening brengen vanwege het annuleren van de afspraak.
TOEGANKELIJKHEID VAN JE WONING
Om de bezorging zo soepel mogelijk te laten verlopen moeten wij van tevoren zeker weten dat er geen omstandigheden of voorwerpen zijn die de levering kunnen belemmeren of verhinderen. Denk hierbij aan b.v. een uitgebouwde meterkast of een vast gemonteerde garderobe in een smalle gang. Zijn de deuren voldoende breed en hoog.
Als je twijfelt aan de toegankelijkheid van je woning of als er bijzondere omstandigheden of voorwerpen zijn die de levering kunnen belemmeren of zelfs onmogelijk maken, dan verzoeken wij je om ons hiervan vooraf in kennis te stellen. Gebruik hiervoor ons bezorgformulier(zie onderaan deze pagina). Je kan deze gegevens via de e-mail aan ons toesturen t.a.v. planning@kokwooncenter.nl
De toegankelijkheid van je woning valt onder je eigen verantwoordelijkheid!
AFLEVERING MET LADDERLIFT OF KRAAN
Is er sprake van bijzondere omstandigheden die het gebruik van een ladderlift of kraan noodzakelijk maken, dan stelt je ons hier minimaal 14 dagen vóór de levering van op de hoogte.
WELK HULPMIDDEL IS VAN TOEPASSING?
• De GEDA-lift wordt gebruikt voor levering tot en met ca. de 2de etage met een maximum hoogte van 5 meter. Voor het gebruik van de GEDA-lift vragen wij je een bijdrage.
• Bij levering hoger dan de 2de etage - of op een hoogte boven 5 meter - wordt er gebruik gemaakt van een ladderlift. Deze gaat tot en met ca. de 5de etage met een maximum van 15 meter. Hiervoor vragen wij je altijd een bijdrage.
• Als er gebruik gemaakt moet worden van een kraan, dan wordt er een gespecialiseerd kraanbedrijf ingehuurd. De kosten voor het gebruik van een kraan liggen uiteraard veel hoger en variëren. Deze kosten worden volledig aan je doorberekend. Uiteraard kunt je ook zelf zorgen dat er tijdens de levering een lift of kraan aanwezig is.
HET PLAATSEN EN MONTEREN VAN JE BESTELLING
Onze medewerkers zullen je bestelling bezorgen volgens afspraak en deze meestal ook plaatsen en monteren met uitzondering van ‘zelfmontage artikelen’. Wij stellen het op prijs als het vertrek waar de meubelen geleverd en gemonteerd moet worden voldoende ontruimd is, zodat onze bezorgers ruimte hebben om je meubelen uit te pakken, vakkundig te monteren en op de door jouw gewenste plaats neer te zetten. Het boren van montagegaten in meubels, vloeren, plafonds en muren is op risico van de klant. Je dient zelf aan de bezorgers aan te geven waar zich eventueel leidingen etc. bevinden in de vloer, plafond of muur van uw woning.
Als er sprake is van een kwetsbare vloer dient de opdrachtgever zelf te zorgen voor afdoende en veilige bescherming. (Geen losse kleden)
Installeren van TV, audio of andere elektrische apparaten behoren niet tot onze werkzaamheden, tenzij dit besproken is bij de verkoop en duidelijk vermeld is op de verkoopovereenkomst.
BEZORGEN VAN BEDDEN, KASTEN EN MATRASSEN
Kasten, matrassen en bedbodems in grote maten (vanaf 90 x 200) kunnen niet vanzelfsprekend overal naar binnen. Denkt u aan smalle trappen, wenteltrappen en doorgangen, de wanden van uw trappenhuis dienen vrij te zijn van schilderijen en obstakels, zo ontstaat een goede doorgang en wordt breuk vermeden. Je oude slaapkamermeubel dient verwijderd te zijn, zodat je slaapkamer leeg en schoon is. Zorg voor een verlengkabel met stopcontacten ! Dit voor eventuele wekkerradio’s, verlichting en elektrische bodems. Na plaatsing van het slaapkamermeubel kunt je er waarschijnlijk niet meer goed bij.
VLOERBEDEKKING PLAATSEN
Bij de plaatsing van tapijt en/of harde vloerbedekkingen dient de te stofferen ruimte leeg, glad en stofschoon te zijn, om een goede verwerking (uitrollen, lijmen, spannen) van je aankoop te kunnen garanderen. De te stofferen ruimte dient verwarmd (circa 18°C) te zijn en de oude vloerbedekking verwijderd. Bij vloerverwarming dient deze al minimaal 5 dagen in werking te zijn geweest om eventuele lekkages e.d. ongemakken te traceren. Bij harde vloeren dient de luchtvochtigheid ook op peil te zijn.
Vloerbedekking wordt aangeleverd op rollen van vier of vijf meter breedte. Kan deze rol goed naar binnen ?! Denk aan smalle doorgangen en trappen, mocht je twijfelen, komen wij graag de situatie thuis bekijken.
DE WONING SCHOON ACHTERGELATEN
Alle verpakkingsmaterialen worden door onze bezorgers mee terug genomen, zodat je woning schoon door ons wordt achtergelaten.
BEZORGKOSTEN
Voor het bezorgen van aankopen wordt er een kleine bijdrage in de afleverkosten gevraagd. Deze vergoeding is uiteraard verschillend per regio. Vraag onze verkoopadviseurs naar de voorwaarden.
RETOUR NEMEN VAN OUDE MEUBELS
Indien je graag wilt dat Kok Wooncenter je oude meubels afvoert dient dit bij aankoop te zijn overeengekomen of dien je minimaal 2 weken vooraf verwachte leverdatum dit schriftelijk (mail) te hebben aangegeven aan: planning@kokwooncenter.nl met foto's en vermelding van de af te voeren meubelen. Er zal dan een offerte worden gestuurd voor het verwijderen van de meubels. Naast de gebruikelijke stortkosten zullen wij arbeid en vervoerskosten in rekening brengen. Pas na schriftelijk (mail) akkoord, zijn onze medewerkers bevoegd om de goederen mee te nemen. De aansprakelijkheid over de goederen is hiermee voor ons afgedekt.
De extra kosten dienen bij aflevering middels een factuur te worden voldaan.
BEZORGFORMULIER
Download ons bezorgformulier en vul deze zo volledig mogelijk in zodat wij voor goed voorbereid de aflevering kunnen verzorgen.