Informatiegids
Leer en stof, maar ook hout, LED verlichting en zelfs vloerkleden zijn belangrijke ingrediënten binnen de Kok Wooncenter collectie. Ze bepalen het beeld van uw inrichting, de geur, de warmte en de kleur. Tijdens aankoop hebben wij je heel veel verteld over onze producten, producteigenschappen, onderhoud, bezorging en garantie.
In deze informatiegids kan je alles nog eens op je gemak nalezen. Zijn er nog vragen neem dan gerust contact met ons op.

Wij bieden een ruim aanbod producten aan met een grote keuze uit diverse materialen. Wat zijn kenmerkende eigenschappen van verschillende soorten materialen? En welk onderhoud past hier het beste bij.
Eigenschappen en onderhoud
>. Alles over in gebruik nemen van zitmeubelen en uitleg om vlekken te verwijderen
>. Algemene leereigenschappen en onderhoud
>. Algemene stofeigenschappen en onderhoud
>. Algemene houteigenschappen en onderhoud
>. Onderhoud Fenix
>. Onderhoud marmer
>. Onderhoud vloerkleden
Service Plus Plan + vlekkenservice
Plooivorming en zachter worden zittingen
>. Uitleg over plooivorming en zachter worden van zittingen
Pilling
Pilling heeft niets met de kwaliteit van de bekledingsstof te maken en moet als materiaal gebonden eigenschap beschouwd worden. Maar wat is pilling eigenlijk? En hoe ontstaat dit precies? Wij geven je meer informatie over dit verschijnsel en geven je meteen ook een paar tips om pilling grotendeels te voorkomen.
Shading of pletten
Shading ontstaat door de inwerking van licht, schaduw en de verschillende lig richtingen van de vezels bij stoffen. Dit noemen we ook wel een vleug. Dit geeft je zitmeubel een mooie, nonchalante uitstraling. Bij hoekelementen van de bank kan de indruk ontstaan dat er kleurverschil is ten opzichte van de andere delen van de bank. Dit ontstaat door een andere weefrichting van de stof. De stoffen van de bank komen altijd van dezelfde rol om er zeker van te zijn dat er geen kleurverschillen ontstaan.
>. Uitleg over shading/pletten
Afmetingen zijn bij benadering
Alle vermelde afmetingen zijn bij benadering. Doordat er nog veel handwerk wordt toegepast bij het produceren van meubelen en woningtextiel (bijv. confectioneren, stikken van hoezen of knopen van karpetten) en natuurlijke materialen worden gebruikt die kunnen krimpen of uitzetten bestaat de mogelijkheid dat maten wat kunnen afwijken. Bij nabestellingen kan er t.o.v. het bestaande meubel er ook eventuele maatafwijkingen mogelijk zijn (door gebruik kan hoogte bestaande vullingen wat zijn geslonken, eventuele doorgevoerde materiaalwijzigingen in het product en natuurlijk doordat het handwerk is). Ook kunnen bij leveranciers foutjes zijn gemaakt in het drukwerk of online vermeldingen. Eventuele servicemeldingen hierover kunnen wij niet accepteren.
Dopjes, glijders en wielen
Onder meubels zitten doppen, glijders of wielen ter bescherming. Deze zijn door de leverancier zorgvuldig geselecteerd, maar elke vloer is anders.
Test of ze bij dagelijks gebruik geen krassen, afdrukken of spoorvorming achterlaten.
Kleurverschil
Het is mogelijk om extra stof te bestellen of later een bijpassende zitmeubel of kussen. Er is altijd kans op kleurafwijkingen bij nabestellingen, hier zijn wij niet verantwoordelijk voor. Als de stof tegelijk met het meubel wordt besteld, dan leveren wij deze met minimaal kleurverschil met uw meubel mee.
LED verlichting
I.v.m. alle mogelijkheden wordt er vaak geen lichtbron meegeleverd. Hierdoor heeft u volledige keuzevrijheid in lichtkleur, lumen en/of deze geschikt is voor domotica.
Hiernaast heb je bij hanglampen verschillende manieren om het licht aan te sturen. Lees hier meer over in onze uitleg.

Bezorgen en monteren
Lees hier alles over onze bezorging van uw aankoop die u heeft besteld in onze winkel. (niet van toepassing op webshop orders).
Bezorginformatieformulier
Om ons te helpen de aflevering zo succesvol mogelijk te laten verlopen vragen wij je dit formulier ingevuld vooraf levering aan ons te retourneren.
Betalen bij aflevering
Dat kan met de betaallink. Een betaallink is een dynamisch opgestelde link (URL) waarin een betaalverzoek zit verwerkt. Wij sturen deze mee met de factuur via email en is afgedrukt als QR-code op onze facturen. Wanneer je deze via de camera van de mobiele telefoon activeert wordt je doorgelinkt naar onze persoonlijke en beveiligde betaalpagina waar je de betaling veilig kan verrichten.
Verhuislift
Voor bepaalde bezorgsituaties kan er speciaal een verhuislift worden ingeschakeld. De kosten zijn op aanvraag. Hiermee kunnen wij tot maximaal de 3e etage afleveren. Je bent zelf verantwoordelijk voor de toegankelijkheid van de woning zodat wij veilig en arbotechnisch kunnen afleveren. Attentie: Bij service of een klacht zijn deze kosten altijd voor rekening van de koper.
Kraan
Voor zeer speciale bezorgsituaties kan je een kraan inschakelen. Dit dien je zelf te organiseren en af te stemmen met onze planning. Je bent zelf verantwoordelijk voor de toegankelijkheid van de woning zodat wij veilig en arbotechnisch kunnen afleveren. Attentie: Bij service of een klacht zijn deze extra kosten voor het opnieuw in- of uit takelen altijd voor rekening van de koper.
SLC-Service Logistik Company - Hülsta
SLC zal na binnenkomst van de bestelling rechtstreeks contact opnemen om een afspraak te maken voor het plaatsen van de kast(en).
Spectral montage service
Spectral zal na het in bestelling zetten van een order je een bezorgformulier toesturen. In de montagekosten zijn inbegrepen het plaatsen van de tv-meubel/kast, eventuele montage van tv, het aansluiten van het Spectral Sound System of Sonos apparatuur inclusief soundcheck.

Inmeten
De woonsituatie dient op het moment van meten en monteren hetzelfde te zijn. Zaken als het stukadoorswerk en de vloer moeten voor het meten gereed zijn.
Raamdecoratie van hout

CBW Erkend
In onze winkel hanteren wij de algemene CBW voorwaarden, die je als consument extra goed beschermen. Hierin zijn alle regels opgenomen die van belang zijn als je iets koopt, bijvoorbeeld over (aan)betalen, annulering, levertijd, levering, vervoer en garantie.
Opruimings- en showroommodellen vallen buiten de CBW garantie.
Download hier de volledige CBW voorwaarden.
CBW-erkende woonwinkels hanteren een erkenningsregeling met 3 garanties:
- Extra garantie: CBW-Erkende winkels bieden een extra goede productgarantie, tenminste 2 jaar.
- Veilig (aan)betalen: Je kunt zonder risico aanbetalen. Het restant bedrag wordt pas bij aflevering voldaan.
- Onpartijdige klachtafhandeling: Gaat er toch iets mis, dan is er een onafhankelijke geschillenbeslechter, die jouw klacht objectief en onpartijdig behandelt.
Voor meer informatie over het CBW erkend label, ga je naar www.cbw-erkend.nl
Service aanmelden
Als er aanleiding is om ondanks onze voorzorgen de servicedienst in te schakelen, dan kunt u dit aanmelden via het service-formulier.